Jaguar Land Rover
Beursnaam | Brussels Motor Show 2020 |
---|---|
Naam klant | Jaguar Land Rover |
Locatie | Brussels |
Aantal m² | 2178 m² |
Voor het Autosalon 2020 in Brussel koos Jaguar Land Rover Creaplan als lokale partner. Het ontwerp moest een heel strikte brand guide volgen, met een sterke focus op premiumness en een VIP-gevoel in elke hoek van de stand.
Het was een extra uitdaging om de twee aparte merken, Jaguar en Land Rover, harmonieus op één stand te tonen met behoud van hun eigen identiteit.
We moesten ook een merchandisingwinkel op maat integreren, zodat de producten optimaal tot hun recht kwamen en tegelijkertijd het luxemerk werd gevestigd.
De coördinatie van de verschillende partners was een andere uitdaging: van catering en software tot het plaatsen van de voertuigen, we moesten ervoor zorgen dat alle materialen en kleurkeuzes van de verschillende partijen overeenkwamen met de Jaguar Land Rover huisstijl.
Speciale aandacht ging uit naar de bezoekersstroom van de stand, met verschillende flows voor toevallige bezoekers, prospecten naar backoffice sales booths, VIP klanten naar de loungeruimte, het personeel, de schoonmaakdiensten, etc.
Voor de dubbele stand van Jaguar Land Rover staat luxe centraal in het design.
Op het Jaguar gedeelte van de stand hebben we hoogwaardige materialen en elegante meubels gebruikt om een gevoel van luxe over te brengen en om de bezoeker volledig onder te dompelen in de Jaguar beleving. Op de stand worden verschillende modellen getoond, vergezeld van displays naast de auto's om de bezoekers te informeren.
Op het Land Rover gedeelte van de stand wordt dit gevoel van luxe en kwaliteit voorgezet, maar met een extra toegevoegde laag waarin het draait om het ontdekken van avontuur. De nieuwe Defender kreeg een eigen lounge op de tweede verdieping van de stand. We voegden ook een klimmuur toe als entertainment voor bezoekers, wat heel goed paste bij de avontuurlijke sportieve identiteit van Land Rover. Bezoekers konden zich laten fotograferen op de muur waarbij de achtergrond werd omgezet in een landschap zodat het leek alsof ze samen met Tom Waes, een bekende Belgische acteur en avontuurlijke tv-producer, een berg beklommen. De beste foto's werden beloond met een cadeau, het Land Rover Defender Lego model. In dit deel van de stand werden donkere houten planken gebruikt als terugkerend designelement. Het resultaat is een natuurlijke sfeer en een high-end uitstraling.
Onze ontwerpers gebruikten uitsluitend kwalitatieve materialen en onze bouwers zorgden ervoor dat elk detail tot in de puntjes werd verzorgd - zonder in te boeten op het comfort: de enorme stand bestond uit twee verdiepen en omvatte een comfortabele lounge met bar, een merchandisewinkel, meer dan 25 afzonderlijke sales booths in de backoffice met wachtruimte en meer dan 200m² backstageruimte voor het personeel.