Niko

BeursnaamInterieur 2018
Naam klantNiko
LocatieKortrijk
Aantal m²32 m²
460 NIKO INTERIEUR 2018 EDU 06

Ongeacht wat u thuis graag doet, Niko biedt een innovatief domoticasysteem aan dat zich aanpast aan uw levensstijl. Het Belgische bedrijf heeft meer dan 100 jaar ervaring in het produceren van kwalitatief hoogstaande schakelaars en stopcontacten. Omdat hun producten vrij technisch zijn, wilden ze het op een niet-technische manier presenteren, door een verhaal te vertellen. Ze vroegen om een tunnelachtige stand met een focus op zowel innovatie als emotie.

460 NIKO INTERIEUR 2018 EDU 01 460 NIKO INTERIEUR 2018 EDU 07

Op vraag van de klant, creëerden we een tunnelachtige stand. Niko's producten worden op een artistieke manier tentoongesteld - een beetje museaal op sokkels - gelinkt aan een abstract object dat verband houdt met het domoticascenario dat ze wilden presenteren.

  • De appel verwees naar kunst: het toonde een scenario dat perfect is om in alle rust en stilte een boek te lezen.
  • De feesthoed verwees naar het scenario van de feestmodus, met luidere muziek en gekleurde lichten.
  • De roos verwees naar een romantische avond, waarin men het scenario van de gezellige dinermodus kon ervaren.
460 NIKO INTERIEUR 2018 EDU 03

De relatieve kleine stand werd uitvergroot door middel van grote spiegels voor een optisch effect. De tunnelvorm van de stand lokte de bezoekers naar binnen en nodigde hen uit om door de stand te wandelen en alle domoticascenario's te ervaring - zo legden we de nadruk op beleving.

'Comfort voor de zintuigen' en de creatie van 'gemoedsrust' waren de ervaringen waarop we ons concentreerden: de rustige en aangename muziek voor een aangename luisterervaring, een zacht bankje in een knus hoekje om te ontspannen en de scenario's in je op te nemen, het verlichte plafond met bosprint en lichteffecten voor een gezellige sfeer,... Om de smaak- en geurzintuigen aan te spreken, deelden we gezonde sapjes uit.

460 NIKO INTERIEUR 2018 EDU 06 460 NIKO INTERIEUR 2018 EDU 09

Onze architecten hebben zich laten inspireren door de natuur. De blikvanger van de stand is het plafond, een verlichte visual van een bos. Om het bos te laten opvallen, werden spiegels op de wanden gebruikt zodat het bos oneindig groot lijkt. Leuk weetje: de tekst en het logo op de wanden werden in spiegelbeeld weergegeven, zodat de bezoeker het nog perfect kon lezen in de spiegelreflectie, waardoor het 3D-logo schijnbaar 'zweeft in het bos'.

Bij Creaplan sluiten we nooit een compromis over gemak en functionaliteit. In de zwarte wand werden zo goed als onzichtbare, mooi afgewerkte, greeploze kasten ingebouwd voor product presentatie en materiaal van het personeel. In de wand werd een zit- en presentatienis voorzien, waarvan de zijkanten afgewerkt werden in de Niko Pure Dark Bamboo houtafwerking, die er niet alleen mooi uitziet maar ook lekker ruikt.

Kleuren en materialen spelen ook een centrale rol, waarbij de kleuren van de bouwen terugkomen in het standmeubilair en de afwerking: een geel fluwelen sofa, groene fluwelen poefs, bamboehout,... De zwarte wand en vloer brengen de kleuren nog meer naar voren.

Kortom: een kleine stand die een groot verhaal vertelt.